نشست تخصصی زیرساخت ها، مصون سازی و پاسخ به تهدیدات بازپدید و نوپدید در جنگ های آینده

چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ ۱۳:۲۰

چهارشنبه ۲۵ بهمن ساعت 13:20 در سالن اصلی پایان یافته سخنرانی کلیدیوبینار مجازیزیرساخت ها، مصون سازی و پاسخ به تهدیدات بازپدید و نوپدید در جنگ های آینده

بیماری‌های نوپدید بیماری‌هایی هستند که بدون سابقه قبلی به عنوان یک بیماری جدید مورد شناسایی قرار می‌گیرند. جهش در عامل بیماری‌زا می‌تواند علتی برای بروز بیماری‌های نوپدید باشد و شناخته‌شده‌ترین علت برای جهش باکتری، ویروس و عوامل عفونت‌زا مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها و مقاومت دارویی است.  

بیماری‌های بازپدید بیماری‌هایی هستند که قبلاً تحت تأثیر واکسیناسیون و رعایت موازین بهداشتی و ارتقای سطح زندگی به خوبی تحت کنترل درآمده و اکنون به دلایل مختلف از جمله تغییر شیوه زندگی طغیان می‌کنند و دوباره تبدیل به یک مشکل عمده بهداشتی می‌شوند. 

جنگ، مهاجرت، فقر، رشد جمعیت، تغییر در شیوه‌های تولید و توزیع حیوان و مواد غذایی حیوانی، تغییرات طبیعی که در روی کره زمین اتفاق می‌افتد، تغییرات اکولوژیکی، سرعت نقل و انتقال انسان و کالا و تغییر در شیوه غذایی انسان و عادات غذایی او، از جمله برخی عوامل مؤثر در ایجاد بیماری‌های نوپدید و بازپدید هستند.

 واکسن‌ها یک عامل مهم پیشگیری از بروز عفونت­‌های ویروسی نوپدید محسوب می‌شوند. به‌کارگیری فناوری‌های جدید برای مقابله با بیماری‌های نوپدید و بازپدید و تمرکز بر الگوهای جدیدِ آماده­‌سازی انواع واکسن به منظور مصون‌سازی اقشار مختلف جامعه ازجمله نیروهای مسلح از اهداف این نشست تخصصی است. 

بازخورد

نظر شما چی هست؟ بر روی ستاره های مورد نظرتون کلیک کنید.

0
  • Review rating
  • Review rating
  • Review rating
  • Review rating
  • Review rating
میانگین نمرات

دیدگاه ها (0)

تاکنون دیدگاهی منتشر نشده است. شما اولین نفر باشید!

ارسال یک دیدگاه